Om gruppen

Illustratorgruppen i Dansk Forfatterforening danner netværk for illustratorer, der arbejder med bogillustrationer primært for børn og unge.

Freelanceillustratorer er ofte sårbare i forhandlingssituationer med de store forlagskoncerner, og derfor er det især hjælp til prissætning og kontrakter, vi fokuserer på. Foreningen tilbyder juridisk rådgivning, hjælp til kontraktskrivning samt kollegial opbakning fra en meget velfungerende gruppe af medlemmer, der alle arbejder professionelt med illustration.

Illustratorgruppen profilerer sig på følgende fronter:

• På hjemmesiden http://illustratorgruppen.dk/ kan du uploade egne illustrationer og finde nyttig information om blandt andet ophavsret.
  • Udarbejdet opgavespecifikation / illustrationsaftale, du kan sende til kunder.
  • Fælles udgivelse af bøger med medlemmernes illustrationer, der også fungerer som et katalog, kunder kan orientere sig i.
  • Faglige arrangementer og medlemsudflugter.
  • Kollegial sparring i et fagligt lukket forum på Illustratorgruppens Facebookside.

Som medlem af Illustratorgruppen kan du benytte Dansk Forfatterforenings faciliteter og fagrelevante kurser. Vores gruppe uddeler årligt en række arbejds- og rejselegater og indstiller endvidere til forskellige priser.

Vedtægter

Se Illustratorgruppens vedtægter her.

Kontakt gruppeformanden

Illustratorgruppens formand er Tove Krebs Lange, og hende kan du kontakte her.

2004 - 2020 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte