Lars Vegas Nielsen

Uddannet på Designskolen Kolding 1991- 1996. Har siden 1996 arbejdet som freelance illustrator. 1996 - 2000 med hovedvægt på avisillustration (som tegner på vekslende sektioner i Berlingske Tidende). 2000 - 2006 med hovedvægten på magasiner, fagblade og anden bladillustration. 2006 og frem med lige dele avis og bladillustration. (for Weekendavisens sektion Bøger samt diverse blade og magasiner). Har lavet illustrationer og omslag til omkr. 20 bøger for diverse forlag. Har tegnet til følgende billedbøger: "Gudindens Løver" på Forlaget Alma 1998 (Egen omskrivning af Ovid fabel) "Månen som en svamp" på Forlaget Tiderne Skifter 1999. (Lavet over novelle af den italienske forfatter Italo Calvino) "Sebastians monster" på Forlaget Alma 2006 (Forfatter: Martin Glaz Serup) Alle dage kiksekage af Jens Blendstrup på Dansklærerforeningens forlag 2007 Møgungen af Mette Hegnhøj Mortensen på Dansklærerforeningens forlag 2010

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Frørup Byvej 26, 5871 Frørup Land: Danmark Tlf: 33255646 Mobil: 25882665 E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen, Illustratorgruppen

Udgivelser

Seneste udgivelse: Møgungen
Forlag: Dansklærerforeningens forlag
Udgivelsesår: 2010

"Gudindens Løver" på Forlaget Alma 1998
"Månen som en svamp" på Forlaget Tiderne Skifter 1999.
"Sebastians monster" på Forlaget Alma 2006
Alle dage kiksekage på Dansklærerforeningens forlag 2007