Lise Jacobsen Qvistgaard

Sidst opdateret: 4. november 2019
Lise Jacobsen Qvistgaard

Fantasyforfatter til børn. Mit mål er at skrive spændende børnebøger, der samtidig er lette at læse, så de dygtigste af de nye læsere kan være med, samtidig med at historierne er spændende nok til at svage læsere på mellemtrinnet også har lyst til at læse dem.

Ud over at skrive tilbyder jeg oplæg/ oplæsning evt også med levende musik i samarbejde med musikeren Mads Engell.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Askevænget 17, 3. sal, 2830 Virum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Elysion Udgivelsesår: 2014

Assim-serien 1-4

Drengen Assim opsøges i en drøm af en mægtig sort løve. Løven fortæller ham, at Assims far, som længe har været forsvundet, ikke er død. Faren er faldet i unåde hos landets Emir, og han sidder nu indespærret i fangekælderen dybt under emirens palads. Assim beslutter sig for at prøve at befri sin far og begiver sig ud på en hård og farlig tur gennem ørkenen for at komme til emirens by.
Lix 8-10

“Første gang Assim så løven var i en drøm. Den stod på en lav bakke og så lige på ham uden at blinke. Det var en stor han med kæmpe poter og en flot manke. Løvens øjne var grønne, og så var dens pels helt sort. Ikke et eneste gult eller brunt hår havde den. Sært nok tænkte Assim ikke over det med farven. Han var heller ikke bange for den. Han følte bare en stærk trang til at løbe hen til dyret. Det var som om, den kaldte på ham. Som om en kraft udgik fra løven og trak ham hen imod den.”

Indledningen fra “Assim og den sorte løve”