File Not Found

The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Please try the following:

• Check your spelling
  • Return to the home page
  • Click the Back button

Lizette Nielsen

Sidst opdateret: 17. januar 2023
Lizette Nielsen

Beskrivelse:

Jeg er vokset op i Taarbæk, dengang et lille fiskerleje nord for København. Skrev i 1970erne nogle artikler om det brogede liv her under og efter 2. verdenskrig. Uddannet kontorist og arbejdede senere på sagførerkontor. Efter at have være "hjemmegående" med Mand og 3 døtre, blev i 6 år sygehjælper på Rigshospitalet og senere plejer på Montebello Stolpegård. Ind imellem skrevet artikler + en artikel i Skalk i 1983, hvis indhold senere førte til nedennævnte bog. Forrige år blev jeg opfordret til at holde nogle foredrag omkring handlingen, hvilket atter førte til Karen Kristensen "Arvids" forlag tilbød at udgive den. Jeg fortsætter foredragene i kommende sæson nu udvidet med et U:S:B: stik indeholdende 18 billeder stammende fra gamle franske kobberstik. Har talt med Hanne Bistrup, og aftalt med hende , at jeg holder foredraget i seniorgruppen den 23. jan. 2013. I 2014 blev jeg bestyrelsesmedlem i forfatterforeningens Seniorgruppe. Det er jeg meget glad for. Under titlen ”Afbrydelser” har 21 af medlemmerne givet hver sit bidrag til Antologien, som udkommer her i foråret 2015. Det bliver spændende at læse, hvad de andre har skrevet.
Derudover udkommer min egen bog ” "Sårbare sjæle" i 2015 og I 2017 kom så min Erindringsbog: "Diligencen"der siges at tegne et levende portræt af tiden og min slægt i perioden 1852-1953 incl. egen opvækst under krigen 1939-45.

Tilbyder også:

at lufte sløret for, hvad jeg har foretaget mig de sidste fire år efter min mands død. Han efterlod sig et fantastisk bibliotek med bl. a. en del exmpl. af over 1oo år gamle bøger af og om H.C Andersen. Dem har jeg gransket, og et helt galleri af skæbner er dukket frem. Det er navnlig unge mænd, der er præget af præcis de samme vanskeligheder, som vi ser idag, Det viser sig at være en ret stor mundfuld, men spændende er det, selv om man ind imellem nok kan blive lidt bekymret over de hundredevis af noter og nedskrevne oplysninger der flyder én om ørerne.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 3520 3520 Farum Land: Danmark Tlf: 44953717 Mobil: 23260578 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Seniorgruppen