René Semberlund Jensen

Sidst opdateret: 28. januar 2024
René Semberlund Jensen

Beskrivelse:

Cand.mag i finsk og nordiske sprog fra Københavns Universitet. Oversætter fra finsk, svensk og norsk til dansk. Har oversat en smule fra islandsk. Primært skønlitteratur men også erfaring med artikler, fagtekster og videnskabelige tekster. Har desuden redigeret 7 publikationer, hvoraf jeg også oversatte den ene fra finsk og islandsk til dansk.

Kontaktoplysninger:

Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Finsk, Finlandssvensk, Norsk (bokmål), Nynorsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: Jensen & Dalgaard Udgivelsesår: 2017

Hellere flygte end frygte

Oversat fra finsk: 'Ehtoolehdon pakolaiset' af Minna Lindgren.

Udlicitering og privatisering er bestemt ikke lykken, når hele ældrecentret Tusmørkelund skal gennemgå en omfattende renovering og beboerne bare overlades til sig selv. De tre charmerende damer flytter ind til Helsinki centrum i en mystisk lejlighed, der snart udvikler sig til et ældrekollektiv. Men hvem er alle de suspekte personer, der banker på? Hvorfor er der en stang i stuen og spejle over veloursengene? Damernes nysgerrighed driver dem på sporet af korruption og bedrageri, men måske også på nogle sandheder, som de ikke ønsker at kende?

Hellere flygte end frygte på forlagets hjemmeside, Jensen & Dalgaard