Forfattertræf i det sønderjyske efterår

Den skønlitterære gruppes årlige “Ud-af-huset-møde” bliver holdt på SØNDERJYLLANDS SENIORHØJSKOLE i Gram tæt ved Vojens. Medlemmer af andre faggrupper og associerede medlemmer af Dansk Forfatterforening i det midt, syd- og sønderjyske er også velkomne.

Af De skønlitterære - 14. august 2021

Sidste år i november havde vi alt klappet og klart og 23 tilmeldte til Den Skønlitterære Gruppes årlige ”Ud-af-huset-møde” for medlemmer, som bor i det midt-, syd- og sønderjyske. Covid-19 gjorde spændte ben. Nu er situationen langt bedre. Vi mødes på

SØNDERJYLLANDS SENIORHØJSKOLE i Gram fredag den 12. november fra kl. 13-21

OBS! ÆNDRING AF MØDESTED I FORHOLD TIL TIDLIGERE ANNONCERET

Højskolen har gode faciliteter og smuk beliggenhed, fine offentlige transportforbindelser og begrænsede men gunstige overnatningsmuligheder. Hensigten med ”Ud-af-huset-møderne” er at styrke personlige kontakter og erfaringsudveksling om aktuelle litterære og fagpolitiske spørgsmål uanset bopæl.

Deltagelse er gratis, dog skal du selv betale transport og evt. overnatning. Pris pr. person er kr. 375 inkl. morgenmad.  Samkørsel er også værd at overveje.

S-styrelsens Ud-af-huset-udvalg består af Christine Tjalve, Anne Nielsen, Harald Havsteen-Mikkelsen og Frode Z. Olsen.

I november 2018 samlede vi medlemmer fra Fyn i Josefine Ottesens Forsamlingshus i Svendborg. I september 2019 var vi sammen med nordjyske forfattere på Thit og Johannes V. Jensen Museet i Farsø: Forfattertræf 2019 hos Thit og Johs. V. Jensen i Farsø

PROGRAM

13:00-13:30: Velkomst og gensidig præsentation.

13:30-14:30: Orientering ved Forfatterforeningens jurist Anne Koldbæk om aftalte modelkontrakter med Gyldendal og Gutkind – sikkert også et ord eller to om royaltyafregning og andet juridisk.

14:30-15:00: Kaffe/tepause.

15:00-16:30: Debat, idéudveksling og evt. korte oplæsninger om kreativ proces og aktuelle litterære strømninger og ideer, f.eks. “vilde universer”,  politisk korrekthed, forfatterens pligt/ret til at underholde, hensyn til forlag eller at skrive om det hjertet er fyldt med… (evt. med deltagelse af højskoleelever og andre litteraturinteresserede).

16:30-16:45: Pause

16:45-18:00: Debat og gensidig orientering om aktuelle faglige emner (meget gerne også med afsæt i hvad der rører sig i jeres område) f.eks. folkebibliotekernes fremtidige rolle, e-bøger, forfatterøkonomi, kunstfond, kursusaktiviteter, samt ideer og pejlemærker for S-styrelsen aktiviteter frem mod årsmødet 2022.

18:00-21:00: Aftensmad efterfulgt af uformel indbyrdes snak og hygge.

Yderligere detaljer er udsendt i mail til alle medlemmer af DFF.

Send endelig tilmelding og evt. spørgsmål og ideer senest mandag den 1. november 2021 til Frode på frode.z.olsen@mail.dk