Arabella Neuhaus om Shanghai d. 19.09.19 klokken 15

Af Seniorgruppen - 5. september 2019

Mit Shanghai Eventyr.

Arabella vil fortælle om processen med at skrive sin bog “Shanghai – i lyst og nød”, der udkom den 1. Maj i år på forlaget Historia.
Bogen er inspireret af hendes mors dagbøger fra forældrenes liv i byen i begyndelsen af 2. Verdenskrig. En dramatisk tid, hvor japanerne havde besat store dele af byen og kun gik og ventede på også at overtage de internationalt styrede bydele, hvor de hvide festede videre og forsøgte at lade som ingenting.
Arabella har besøgt Shanghai flere gange for at vandre i sine forældres fodspor for at få byen ind under huden, og vil krydre sit foredrag med billeder fra før og nu samt med anekdoter fra sin research.

Mød Arabella Neuhaus i Strandgade 6