7. februar kl. 15: Annemarie Krarup: Mellem mundtlig og skriftlig fortælling

Alle medlemmer af DFF er velkomne:

Annemarie Krarup er professionel mundtlig fortæller – eller storyteller på nudansk.

Med bogen “Skamløse eventyr” er en del af hendes fortællinger desuden blevet udgivet i skriftlig form med illustrationer af Mats Rehnman (svensk billedkunstner og historiefortæller)

Historierne har Annemarie gravet frem fra kældrene i Dansk Folkemindesamling, hvor man blandt andet opbevarer optegnelserne fra verdens mest indsamlende folkemindesamler, danske Evald Tang Kristensen.

Hun vil denne eftermiddag fortælle udvalgte historier, berette om den mundtlige fortællekunst og dens fremmeste indsamler samt snakke om processen med at skifte mellem mundtlig og skriftlig fortælling.

Af Seniorgruppen - 16. januar 2023