Steven Sampson

Sidst opdateret: 16. april 2020
Steven Sampson

Amerikansk-født, Ph.D. i socialantropologi, bosat mange år i DK. Mange år som universitetslærer/forsker. Jeg udfører oversættelse og sproglig redigering af videnskabelige tekster i alle fagdiscipliner, samt projektbeskrivelser og andre tekster. Oversættelse til engelsk og grundig redigering af flere akademiske bøger, afhandlinger, artikler, grant applications, ERC-EU Horizon applications, webtekster, osv. Skriver du på DA-nglish, får du sprogvask og editorial feedback også omkr. din argumentation, logik, flow, osv. Skrivning eller omskrivning af engelske summaries baseret på din danske materiale. Hurtige turnaround, nights, weekends, holidays. see website http://www.stevensampson.net. Free test pages of your manus. Fast deadlines med rush-fee. I do all kinds of scientific/non-fiction translating, editing, rewriting, including books, dissertations, articles, ERC-Horizion project applications, etc. Mostly social science and humanistic works, but also medicine, art catalogues, etc. I will read your manuscript closely, as an ice-cold reader, and give you the feedback you cannot get from busy colleagues or lazy vejledere. I can be your Reader from Hell. Mange kan oversætte. Jeg kan skrive.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Svanemøllevej 61A, 2900 Hellerup Land: Danmark Tlf: 20741264 E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Dansk

Oversætter til:

Amerikansk, Engelsk (britisk)

Udgivelser

Seneste udgivelse: se nederst
Forlag: se nederst
Udgivelsesår: se nederst

Books translated (in addition to dozens of books-articles edited)
Peter Dahler-Larsen, The Evaluation Society. Stanford Univ Press. 2013.
Peter Christensen, The Decline of Iranshahr. Museum Tusculanum Press, 1993 ISBN 8772892595
Lars Bo Kaspersen, Anthony Giddens: An Introduction to a Social Theorist. 2000. Blackwell. ISBN 0631207341
Bent Flyvbjerg, Rationality and Power: Democracy in Practice. 1998. Univ of Chicago Press. ISBN 0226254518
Bent Flyvbjerg, Making Social Science Matter. 2001. Cambridge Univ. Press. ISBN 052177568x
Claus Emmeche, The Garden in the Machine. 1994. Princeton Univ. Press. ISBN 0691033307
Ole Michael Jensen, Vægge/Walls—Projections of Knowledge. 1995 ISBN 8200225933.
Cultural and Social Research in Greenland. Selected Essays 1992-2010. 2010, Forlaget Alugakat. ISBN 0788792554
Thomas Højrup, State, culture and life-modes : the foundations of life-mode analysis. 2003. Ashgate ISBN 13: 9780754632085.
Trapholt Museum, Kolding. Kataloger: Ikke til Salg-Not for Sale and When Things Fall Apart, 2014, 2015.
Rapporter fra div. regerings organser, Center for Menneskerettigeder, Dansk Arbejdsgiverforening, Videnskabernes Akademi, Københavns Professionshøjskole, Nordiske organer, osv.

Utallige ph.d. afhandlinger og artikler fra forskere fra KU,Aalborg U, CBS, RUC, Aarhus U., SDU, VIA, DTU, mm. Både oversættelse og grundig sproglig redigering.