Stig Dankert Hjort

Sidst opdateret: 25. juni 2016
Stig Dankert Hjort

Kontakt Oplysninger:

E-mail: Klik for at se e-mail

Faglitterære gruppe

Forlag: Dankert Forlag Udgivelsesår: 2015

Autogen Træning – Vestens Yoga

Autogen Træning

er en af de mest dybdegående afslapningsmetoder til at forebygge ondartede stresstilstande, samt at behandle de psykofysiske symptomer, der kan opstå, når den individuelle stresstærskel overskrides, som er udviklet i Vesten.

I denne bog giver Stig Dankert Hjort en kyndig vejledning i anvendelsen af den autogene trænings grundlæggende samt avancerede niveauer. Læseren instrueres endvidere i kunsten at opbygge virksomme selvsuggestioner.

Autogene Træning - Vestens Yoga henvender sig til alle, der ønsker at forebygge og behandle uhensigtsmæssig stress, samt er et must for den behandler, psykoterapeut eller psykolog, der anvender meditative afslapningsmetoder i sit arbejde.

Om Autogen Træning - Vestens Yoga:

"En fin lille bog ... til alle, fagpersoner og ikke-fagpersoner, der ønsker at læse om afslapningsmetoder til at forebygge og behandle stress og psykofysiske symptomer. Læseren præsenteres for den autogene trænings grundlæggende samt avancerede niveauer. Desuden er der afsnit om selvsuggestioner og meditative øvelser. Der er fyldig litteraturliste til bøger og links."
Fra Bibliotekernes lektørudtalelse. Uge 31, 2015.

"Bogen er yderst brugervenlig og praktisk anvendelig. Den er overskuelig, let at gå til og en trin for trin guide til autogen træning."
Fra Tidsskrift for Psykoterapi. Nr. 3., oktober 2015