Vibeke Bruun Arildsen

Sidst opdateret: 20. maj 2021
Vibeke Bruun Arildsen

Beskrivelse:

Jeg er oversætter og forfatter:
Jeg har oversat 50 bøger - primært romaner for børn og unge - fra tysk, svensk, norsk og engelsk til dansk. Desuden 10 podcasts fra tysk. Jeg har et godt samarbejde med flere forskellige forlag. Skriv eller ring, hvis I mangler en oversætter med et godt og levende sprog.

Jeg har skrevet seks ungdomsromaner. Den seneste "Kats Bog" udkom i 2020. Min første roman udkom i 2004 og blev nomineret til Orla Prisen.

Jeg har to gange modtaget arbejdslegat for Statens Kunstfond. Desuden har jeg af flere omgange opholdt mig på Europäisches Übersetzer-Kollegium i Tyskland.

Ja, og så har jeg været rejseleder og dansklærer og arbejdet i skoletjenesten på Karen Blixen Museet og lavet små dokumentarprogrammer for børn på DR og været handikaphjælper og uddannet mig til cand.mag. i dansk og boet i New York og Berlin og Potsdam og Århus og Randers og nu Frederiksberg.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Falkonervænget 31, 1952 Frederiksberg C Land: DK Mobil: 26511800 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund, BU-gruppen

Online Referencer:

Flere referencer:

Kontakt mig, hvis I har brug for en oversætter fra tysk, svensk eller norsk til dansk.

Jeg har oversat for følgende forlag: Forlaget Alvilda, Boldens Forlag, Lindhardt & Ringhof, Turbineforlaget samt for lyd: Storytel og Podimo.

Mine egne ungdomsromaner er udkommet på følgende forlag: Gyldendals Forlag, Turbineforlaget samt Forlaget Eudor.

Oversætter fra:

Norsk (bokmål), Svensk, Tysk