DM i novelleskrivning og lyrik

DM i novelleskrivning/lyrik er en landsdækkende skrivekonkurrence for unge mellem 16 og 19 år.

DM i novelleskrivning og lyrik – for unge

Dansk Forfatterforening har i perioden 2012-2021 arrangeret DM i henholdsvis novelleskrivning og lyrik for unge i gymnasiealderen. Her har ca. 100 deltagere fra hele landet indsendt noveller og digte, og 20 er årligt blevet udvalgt til at deltage i et weekendskrivekursus på Vallekilde Højskole. Projektet har til formål at skabe opmærksomhed omkring det helt unge vækstlag inden for litteratur.

Se en lille film fra DM i novelleskrivning 2015 her.

Konkurrencen vil fra og med 2022 blive drevet af Vallekilde Højskole. Kontakt dem for mere information: https://vallekilde.dk/lyrik/

160629 Motiv, dm i novelle

DM i novelleskrivning er arrangeret af Vallekilde Højskole i samarbejde med Dansk Forfatterforening.

160628 DFF_logo_sort hoej oploesning  vallekilde-logo

Konkurrencen er endvidere støttet af:

Autorkontoen

Har du deltaget i konkurrencen i perioden fra og med 2018 til og med 2021, kan du se, hvordan vi behandler din data her.