Projektarkiv

Her kan du se en oversigt over foreningens afsluttede projekter inden for den seneste årrække.

Den Røde Sofa (2009-2020)

Den Røde Sofa var en litterær salon og podcast, hvor forfattere, oversættere og illustratorer blev interviewet, holdt oplæg og læste op. Den Røde Sofa blev startet op i 2009, og blev produceret af Dansk Forfatterforening i samarbejde med Den2Radio. Du kan lytte til alle programmerne her.

Hvem er Danmark? (2019)

Hvem er Danmark? var et læsefremme-projekt, hvor 20 forfattere rejste ud i 20 danske byer for at blive inspirerede til nye fortællinger. Fortællingerne var omdrejningspunkt for en række lokale initiativer, der skulle stimulere læselysten hos de lokale borgere: lokalavisen bragte forfatterens tekst, forfatteren gæstede lokalbiblioteket, den lokale skole blev undervist i kreativ skrivning, Læseforeningen holdt guidede læsninger for lokale læsegrupper og DR producerede en række podcasts over forfatternes tekster. Projektet er blevet til med støtte fra Nordea-Fonden.

Læs mere om projektet her eller lyt til DRs podcastserie ‘En forfatter flytter ind’ her.

Alsang 2020

ALSANG er et fællessangsinitiativ, der har til formål at samle alle borgere i en musikalsk fejring af friheden, fremtiden og demokratiet. Projektet er udviklet af Grundtvigsk Forum, Dansk Forfatterforening og Spil Dansk. Dansk Forfatterforening var involveret i projektet fra 2017-2021.

Læs mere om projektet her.

2004 - 2022 © Copyrighted | Dansk Forfatterforening | Designed by Arendt™ & Developed by Eksakte