Fag- og interessegrupper

Dansk Forfatterforening er organiseret i seks faggrupper og seks interessegrupper. Disse grupper varetager specifikke faglige interesser for gruppens medlemmer.

Det er ikke påkrævet at være medlem af en faggruppe, men de fleste af Dansk Forfatterforenings medlemmer er organiseret i en eller flere grupper, da det giver bedre mulighed for en mere specifik faglig sparring.

Foreningens Fag- og interessegrupper:

Den skønlitterære gruppe:
Landets største forum for professionelle, skønlitterære forfattere. Gå til deres gruppeside her.

Den faglitterære gruppe:
Solidt fagligt fællesskab for forfatter af bl.a. lære- og undervisningsmidler, andre populærvidenskabelige bøger, biografier og hobby- og debatbøger, og videnskabelige bøger. Gå til deres gruppeside her.

BU-gruppen:
Gruppen er bestående af forfattere af børne- og ungdomslitteratur. Gå til deres gruppeside her.

Lyrikerne:
Samlingsted, idébank og fælles forum for digtere spredt over hele landet. Gå til deres gruppeside her.

Oversættere:
Dansk Oversætter Forbund (DOF) er et landsdækkende forbund for litterære oversættere. Gå til deres gruppeside her.

Illustratorer:
Illustratorerne i Dansk Forfatterforening danner netværk for illustratorer, der arbejder med bogillustrationer. Gå til deres gruppeside her.

Læremiddelgruppen:
Interessegruppe for dem der skriver, designer og illustrerer læremidler, bøger og digitale læremidler, til målgrupper fra folkeskole til universitet – og alle uddannelsessammenhænge derimellem. Gå til deres gruppeside her.

Aarhusgruppen:
Interessegruppe for forfattere, illustratorer og oversættere med tilknytning til Aarhus og det østjyske opland. Gruppen afholder 6-8 arrangementer om året for både at styrke det faglige og det kollegiale fællesskab lokalt. Gå til deres gruppeside her.

Nordjyllandsgruppen:
Interessegruppe for forfattere, illustratorer og oversættere med tilknytning til Nordjylland. Gruppen afholder et par arrangementer om året for både at styrke det faglige og det kollegiale fællesskab lokalt. Gå til deres gruppeside her.

Haikugruppen:
Interessegruppe for medlemmer, som interesserer sig for den japanske lyrikgenre haiku. Gruppen mødes jævnligt for at debattere, udveksle og udvikle digte på baggrund af haikuens forunderlige metodik. Gå til deres gruppeside her.

Kvindelige forfattere:
Interessegruppe for foreningens kvindelige forfattere. Gå til deres gruppeside her.

Seniorgruppen:
Interessegruppe for medlemmer over 60 fra alle faggrupper i Dansk Forfatterforening. Gruppen arrangerer hyggeeftermiddage med oplæsning og debat i løbet af året. Gå til deres gruppeside her