Henrik Nilaus

Sidst opdateret: 21. januar 2021
Henrik Nilaus

Kontaktoplysninger:

Adresse: Slotsvænget 21 B, 3400 Hillerød Land: Danmark Mobil: 22772975 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Online Referencer:

Flere referencer:

www.forlagetnordmaj.dk

Forlag: Gyldendal Udgivelsesår: 2021

Klimakrigerne 1 – Økodeller og svingestreger

Klimakrigerne er en humoristisk serie for børn med klima som overordnet tema.
I første bog: Klimakrigerne 1 – Økodeller og svinestreger, møder vi hovedpersonen, Emma, og hendes venner, tvillingeparret Malthe og Mathilde. Da de i skolen hører om Greta Thunberg og hendes bedrifter, bliver Emma fyr og flamme.
Det første hun kaster sig over, er at spise klimabevidst, og hele familien bliver involveret, ikke mindst Emmas storesøster og hendes nye kæreste, Georg. Han er søn af en grisefarmer og ikke specielt optaget af klimaet, men mere i at hans far får godkendt udvidelsen af sin svineproduktion. Det forsøger Emma derimod med alle midler at forhindre. For der skal spises mindre kød, ikke produceres mere!

Illustrator: Mads Ellegaard Skovbakke