Søren Poder

Søren Poder

Beskrivelse:

Søren Poder (f. 1974).

Uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole samt cand.mag. i journalistik og kommunikation fra Aarhus Universitet.

Arbejdede i mange år som fast tilknyttet freelancer for Dagbladenes Bureau i København efterfulgt af en årrække som journalist og lokalredaktør for Mediehuset Herning Folkeblad.

Deltog i efteråret 2018 på Den jyske Forfatterskole i Aarhus (Forlaget Gladiator).

Modtog i 2018 legat fra Statens Kunstfond på kr. 50.000.
Modtog i 2022 legat fra Autorkontoen på kr. 10.000.

Kontaktoplysninger:

E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Aarhusgruppen, De skønlitterære

Online Referencer:

Flere referencer:

Find mig på Instagram

Besøg mig på:

Forlag: Brændpunkt Udgivelsesår: 2020

PÅ RØVEN GENNEM NATTEN

Lukas og Viktor er barndomsvenner, men er ved at glide fra hinanden efter 10. klasse. En lørdag aften beslutter de sig for at hænge ud ligesom i gamle dage, og da de ikke har nogen penge, går de med til at aflevere en pose for banden Black Brotherhood.

Det burde være en nem tjans, men alligevel mister de posen, og efter et mislykket forsøg på at stjæle den tilbage er de pludselig på flugt fra både Brotherhood og det lokale politi.

Alting går fra slemt til værre, da Lukas’ kæreste stikker af hjemmefra, og Viktor smækker en bandeleders hånd i stykker med en bildør, og nu kender de kun én person, der kan hjælpe: Oldefar.

Lukas’ oldefar lavede noget under krigen, som gjorde ham mærkelig, men han ved, hvor man kan skaffe kontanter. Og snart er vennerne på vej gennem natten mod det endelige opgør med fortidens spøgelser og nutidens blodtørstige bandemedlemmer.

UDGIVELSESDATO: 4. september 2020
MÅLGRUPPE: Unge