ebbe volmer preisler

Sidst opdateret: 21. marts 2018
ebbe volmer preisler

Beskrivelse:

Jeg er 75 i 2018, filmproducent med eget selskab siden 1970. Sekretariatschef for hhv filmproducenternes forening, filminstruktørernes forening samt foreningen af danske børnefilmklubber, fra 1989 til 2008. Grundlægger af Media-programmet Documentary, EU-kontor for dokumentarfilm. Medlem/formand for repræsentantskabet ved hhv Statens Filmcentral og Det danske Filminstitut. Har fra 2002 til 2017 kurateret og ledet MANDAGSDOKUMENTAR, en filmvisningsaktivitet med mere end 400 arrangementer ved først PH Cafeen og senest cafeen Sorte Firkant på Blågårds Plads.

Kontaktoplysninger:

Adresse: folkets allé 43, 2000 frederiksberg Land: danmark Tlf: 38880920 Mobil: 20866212 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe

Online Referencer:

Udgivelser

Andre projekter

SKRIVEKLØE – sprogmusikalsk billedbog
Lavet i: 2018

Seneste udgivelse: HAPPY END – et essay om ugeblade, kiosklitteratur og en familje i branchen
Forlag: I kommission hos Gyldendal
Udgivelsesår: 2013

Redaktør af antologien “Din nabos søn”. NNF 1982.
Idemand og redaktør sammen med Johannes Møllehave af antologien “Det skal råbes fra tagene…”, samling af prædikener fra mange forskellige over to tekster fra Ny Testamente. Gads Forlag 2007.
Forfatter af “OM LIDT ER SANGEN KLAR…Den danske lejlighedssang fra Kingo til Rap”. Forlaget Vistoft 2011. Støttet af Frederiksbergfonden, Velux og Danske Populærautorer. Illustreret af Klaus Albrectsen og med melodier indspillet af Hans Dal på vedlagt cd.
Forfatter af “HAPPY END – et essay om ugeblade, kiosklitteratur og en familie i branchen”. I kommission hos Gyldendal. Støttet af Dansk Forfatterforening og Velux.