Karen Borg-Hansen

Sidst opdateret: 1. september 2021
Karen Borg-Hansen

Beskrivelse:

Jeg er født i 1963 og opvokset i Sydvestjylland. Som ung arbejdede jeg som hjemme- og sygehjælper, inden jeg læste statskundskab. I mange år har jeg undervist og vejledt unge og voksne på handelsgymnasiet og korte merkantile uddannelser i en bred palette af fag, fra kulturforståelse til samfundsøkonomi. Nu arbejder jeg i en erhvervsdrivende fond. Glæden ved at skabe engagement og hjælpe mennesker med at flytte sig er en rød tråd i mit liv.
Sideløbende har jeg gået på skriveskolen Hemingway og er medlem af en mangeårig skrivegruppe. ”Undervejs i vinden” er min første roman.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Kajerødgård 19, 3460 Birkerød Land: Danmark Tlf: 24949838 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Udgivelser

Flere udgivelser

“Undervejs i vinden. En kvindes liv” handler om kvinden Kajsa, et efterkrigsbarn fra Vejen i Sydjylland. Efter en provokeret abort i 70´erne bryder Kajsa op fra studiebyen Århus og slår sig ned i Byen mellem hav og fjord i Vestjylland. Her bliver hun svømmelærer i det lokale idrætscenter. Hun møder den jævnaldrende Kristian, der efter at have arbejdet som ingeniør på Grønland, er vendt tilbage til sin barndomsby – og sin gamle far. I Byen og blandt mange af dens familier står missionen stærkt. Kajsa oplever en verden af sammenhold og social kontrol, som dog har sprækker, hvor alt kan ske, og det meste alligevel forties.

I nedslag følger vi Kajsa og Kristian fra midt-80´erne og frem. Glæden over deres modne kærlighed og livet som børnefamilie går hånd i hånd med de skygger, som psykisk sårbarhed og demens kaster mellem generationerne. I begge familier er der mørklagte felter, som gradvist kommer for en dag. Længst vestpå blæser det altid. Vindretningen skifter, og livet kan uventet give mulighed for en ny begyndelse.