Christine Tjalve

Sidst opdateret: 14. marts 2019
Christine Tjalve

Cand. mag i Litteraturvidenskab og Antropologi, Kbh. Uni. - har oversat fagbøger fra svensk og engelsk - romanen "Ræven har sin hule" udkom 2011 - har boet i England, Frankrig, Mexico og Canada - arbejder som kommunikationskonsulent

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Hornbækvej 534, 3080 Tikøb Land: Danmark Tlf: 33140211 Mobil: 27194180 E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære, Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Amerikansk, Engelsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk
Forlag: mellemgaard Udgivelsesår: 2011

Ræven har sin hule

Romanen handler om længsel og kærlighed, død og svigt. Den handler om, hvordan vi lyver for os selv og om hvor svært det er at få plads til sig selv i en verden, der hele tiden skabes af andre.
Resumé:
Tre generationer er samlet i familiesommerhuset Mindet for at fejre sankthans og stedet bringer følelser, drømme i alle: Matilde drømmer om at se rævene, Sarah kan ikke være i fred for alle de ord der trænger sig på, mens Asbjørn bare er glad for at være sammen; Therese ville muligvis ønske tingene var gået anderledes, hvorimod Edward ikke har den slags urealistiske forestillinger, Eskild går og hugger i det, Uffe er stadig forelsket i sin egen kone, men hvem ved hvad Ellinor vil?