Sidst opdateret: 1. februar 2021

Beskrivelse:

Jeg elsker at fortælle, læse og skrive historier. Derfor har jeg skiftet konsulentjobbet ud med en hverdag som forfatter.

Der er historier overalt. Bare i min egen familie findes der et hav af historier. En handler om min oldemor, der blev født på et skib mellem Indien og Trinidad & Tobago for 150 år siden. En anden handler om min fars familie, der nedstammer fra den norske vikingekonge Erling Skakke og en af hans friller.

Fortællinger om fortiden er vigtige. Ved at høre om, hvordan fortiden har været, kan vi lære noget om, hvorfor verden fungerer, som den gør i dag.

Desuden mener jeg, at vi har brug for historier om, hvordan vi ønsker, at vores verden skal se ud i fremtiden – både til børn og voksne.

Det kribler i mine fingre efter at skrive alle historierne, som kværner rundt i midt hoved. Nu er jeg gået i gang, og jeg har meget, jeg gerne vil fortælle.

Lidt mere om forfatteren
Jeg er født på Trinidad & Tobago i Caribien, hvor min mor kommer fra. Vi flyttede lidt rundt i nogle år og tilbragte blandt andet tre år i Brasilien. Fra jeg var seks år gammel, boede jeg i Bergen på Norges vestkyst, hvor min far er født.

Da jeg var færdig med gymnasiet, flyttede jeg til Schweiz for at studere hotelfag på en skole i Alperne. Nogle år senere flyttede jeg til England for at studere økonomi på University of Surrey, hvor jeg fik en BSc, og derefter management på London School of Economics and Political Science, hvor jeg dimitterede med en MSc.

Efter at have arbejdet som konsulent i London i et par år flyttede jeg til København med en dansker, der senere blev min mand. Jeg fik job i Erhvervsstyrelsen, hvor jeg arbejdede med innovations- og vækstpolitik, og fortsatte senere som selvstændig konsulent med fokus på bæredygtig innovation og innovationspolitik.

I 2014 syntes jeg, at jeg havde skrevet nok konsulentrapporter og startede med at skrive noveller i stedet for. Jeg fandt hurtigt ud af, at novellerne skulle handle om udfordringer relateret til klima og forurening og samtidig have en vision for, hvordan vores planet skal se ud i fremtiden. Det er blandt andet blevet til en antologi sammen med ni andre forfattere fra i alt seks lande, som jeg udgav i 2017.

Den 19. oktober 2018 udkom mine to første bøger for børn på forlaget Calibat.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Virumgade 48c, 2830 Virum Land: Danmark Mobil: 27282490 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Calibat Udgivelsesår: 2019

Midgårds Beskyttere 3 – Frejs Sværd

”Har du bestemt dig?” spurgte Astrid ivrigt.
”Hvad mener du?” svarede Erik tvært.
”Er du parat til at hjælpe Odin? Sammen med mig?”
Erik rystede på hovedet. ”Glem det! Jeg vil ikke være en Midgårds Beskytter.”

Midgård har igen brug for sine Beskyttere. Astrid er klar, fordi den nye opgave måske kan lede hende på sporet af søsteren, som er forsvundet.
Der er bare ét problem.
Erik vil ikke hjælpe, og Astrid kan ikke klare opgaven alene.

Tag med på endnu en rejse tilbage til vikingetiden. Og denne gang er det ikke bare Midgårds skæbne, der er på spil. Alt står og falder med, om Astrid og Erik bliver makkere igen, når deres venskab bliver sat på prøve.