Susanne Foldberg

Sidst opdateret: 27. marts 2020
Susanne Foldberg

Beskrivelse:

Mit mål er at give børn i alderen 9-12 år spændende bøger, som de gider læse.
Jeg tager udgangspunkt i den hverdag, jeg kender gennem mine egne børn - og de ting, der optager dem.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Kelleris Vang 69, 3060 Espergærde Land: Danmark Tlf: 29403512 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Høst & Søn Udgivelsesår: 2017

Selfie-Simon

Selfie-Simon skildrer en 12-årig drengs drøm om at blive youtuber og tager fat i emner som venskab, cybermobning og YouTube-challenges.

Simon går i 5. klasse og er lige begyndt på en ny skole. De andre drenge i klassen går kun op i fodbold og synes, det er barnligt, at Simon spiller Minecraft og drømmer om at blive en berømt youtuber.

Simon bliver venner med Rosa, og med hendes hjælp laver han sin første chili-challenge. Den nye video får nogle likes, men også en kommentar fra en, der kalder sig Seb05. Han synes, den er latterlig: Nettet er jo allerede fyldt med videoer, hvor folk spiser chilier.

Seb05 begynder at stille Simon nye challenges, og i takt med at udfordringerne bliver vildere og vildere, får hans kanal flere og flere subscribers. Men Simon begynder at blive bange. Det, han laver, er både ulovligt og livsfarligt. Hvor langt tør han gå i sin jagt på Guldtuben?

Se mere om Selfie-Simon hos forlaget