Tommy Thorsteinsson

Sidst opdateret: 18. februar 2023
Tommy Thorsteinsson

Beskrivelse:

Født i 1965. Bor i Vejle, en af Danmarks smukkeste byer.
Skriver i grænselandet mellem krimi og psykologisk thriller, ofte med nervepirrende plottwist.
Debuterede i 2017 med Ensom ulv.

Jessica Winther serien:
2022: De døde hvisker i vinden - 1. bind i serien om klimaforsker Jessica Winther.
2023: Af jord er du kommet.
2023: De döda viskar i vinden - Saga-Egtmont i Sverige.

Anna Blaafalk serien:
2017: Ensom ulv.
2019: Havhvepsen. Titlen refererer til verdens giftigste dyr: Chironex fleckeri.
2021: Falkeblik. Tredje bind i serien.
Bøgerne om Anna Blaafalk er oversat til svensk og indlæst som lydbøger. I Danmark af Torben Sekov og i Sverige af Håkan Julander.
Bøgerne har høstet flotte anmeldelser, og lydbøgerne er højt ratet hos bl.a. Mofibo / Storytel.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 7100 Vejle Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Forfatterskabet Udgivelsesår: 2019

Havhvepsen

En intelligent og skruppelløs hacker er på spil i dansk erhvervsliv. Ofrene er velhavende erhvervsfolk, der bærer pacemaker. En afslappende ferietur til Mallorca ender med et kynisk angreb, og snart kan hackeren skrive morder på visitkortet.

Under ledelse af drabschef Victor Bach kæmper efterforskerne med at identificere gerningsmanden. De søger hjælp hos Dieter Wolf, der nu arbejder hos NC3, Nationalt Cybercrime Center.

Samtidig kæmper Anna Blaafalk med eftervirkningerne af sommerens likvideringsforsøg. I kulissen spøger både kærligheden og en tidligere kollega.
Havhvepsen er andet selvstændige bind i den anmelderroste serie om efterforskerne i afdelingen for personfarlig kriminalitet.