Keld Broksø

Sidst opdateret: 3. juli 2019
Keld Broksø

Er journalist, kommunikationsrådgiver og forfatter. Sjette spændingsroman "Fjendespor" kommer på tryk 1. september i 2019 (og blev frigivet juli 2019 som lyd- og e-bog). Tidligere romaner: Vraggods (1998), Rovdrift (1999), Pengemuren (2011), Missilhotellet (2014), Koldfronter (2017).
Forfatterskabet handler typisk om små menneskeskæbner i klemme mellem store, internationale politiske spil og international kriminalitet. Helst underholdende, gerne tankevækkende og altid med grundig research. Keld Broksø læste kulturgeografi på Københavns Universitet, blev journalist i Aarhus og har arbejdet på Politiken og Jyllands-Posten. I en snes år har han kørt eget firma www.kb-kommunikation.dk med ydelser til medier i Danmark og Sverige samt som rådgiver for en stribe virksomheder og organisationer, ordstyrer og projektleder for konferencer. Keld Broksø spiller også trommer, ror kajak , hører heavy metal (+ det løse) og suger til sig af alt, der giver livet udfordringer og kulør.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Sdr. Kystagervej 35, 2650 Hvidovre Land: Danmark Mobil: 23244152 E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Lindhardt & Ringhof (lydbog)/kb-kommunikation (print + bog) Udgivelsesår: 2017

Koldfronter

Koldfronter er en spændingsroman om små mænd og kvinder klemt i et sprængfarligt, storpolitisk spil, som er rygende aktuelt. Mord og trusler ryster deres hverdag i København og Berlin. Sporene trækkes fra en død soldats grusomme fortid - og frem til Europas nye koldfronter. I mens hviler soldaten under ét af 10.000 granitkors for tyske krigsflygtninge og soldaterkolleger på Vestre Kirkegård i København. Handlingen tager fart, da soldatens kranium dukker op, og en voldssag afslører, at skjulte dokumenter er forsvundet fra graven. Dokumenterne er brikker i spil om rettigheder til østlige landområder, hvor kriminelle mørkemænd stadig kan udløse europæiske konflikter. Dramatiske familiehistorier har nøgler til løsninger. Tre mænd og tre kvinder opdager i denne ”koldkrigsroman nouveau” for sent deres hovedroller i et magtspil, der tvinger dem til en brutalitet ud over politiets grænser. En ny kold krig bliver blodig alvor under en hæsblæsende rejse med groteske som tragikomiske udfordringer, der underholder og giver eftertanke. Romanen kan købes hos boghandlere og på alle web-butikker som print-, lyd- og ebog - og lånes på eReolen som lyd- og ebog.

Her en 1/2 times tv-interview om bogen:

Samt Koldfronters hjemmeside: http://www.koldfronter.dk

Link til pressereaktioner m.m.: http://www.koldfronter.dk/pressen-skriver