Steen Neergaard

Steen Neergaard

Beskrivelse:

Kontaktoplysninger:

Adresse: Sølvpoppelvej 8, 2670 Greve Land: Danmark Mobil: 40311050 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Faglitterære gruppe

Online Referencer:

Forlag: BOD Udgivelsesår: 2023

Og Solen farvede Alt – En medaljør i Italien del 1

En ung medaljør, Harald Conradsen, rejser til Italien i 1846 og slutter sig til Jens Adolf Jerichaus kreds der. Hans hovedopgave er at gravere stemplerne til Bertel Thorvaldsens mindemedalje men samtidig arbejder han på Jerichaus medlemstykke til Akademiet "Adam og Eva efter Syndefaldet". Både at arbejdet i strid med statutterne udføres i udlandet samt at Conradsen stort set arbejder alene på det, har Akademiet nødtvunget måtte bøje sig for, da Jerichau truede med at trække sin medlemsansøgning. Oprøret fra de Slesvig-Holsten-Lauenborg´ske områder, der ville have deres frihed fra den Danske konge, og slutte sig til Det Tyske forbund begynder og følges tæt i den skandinaviske koloni i Rom.