Lotte Garbers

Sidst opdateret: 11. juni 2023
Lotte Garbers

Beskrivelse:

Hvad er jeg for en? Jeg er oprindelig uddannet som cand.merc.int. fra Handelshøjskolen i København. Efter jobs i NKT som projektleder og som administrationschef i Microsoft besluttede jeg i 1999 at blive forfatter. I 1999 debuterede jeg med For egen vinding - det første skønlitterære, jeg nogensinde havde skrevet. Seneste udgivelse er en roman under titlen "MEDGIFT" på forlaget People's 2022. Legatophold: maj 2007 Biskops Arnö, Sverige, oktober 2005 San Cataldo, Italien. Legater: 2008 arbejdslegat fra Statens Kunstfond, 2005 Kunststyrelsens PR pulje Blå Bog: siden 2012.
Arbejder siden 2015 som fast konsulent for forlaget Gyldendal. Laver forfatterpleje og politisk strategi. Var formand for forfatterforeningen 2009-2012.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vesterfælledvej 66B, 5. th., 1799 København V. Land: Danmark Mobil: 29272213 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Gyldendal Udgivelsesår: 2001

Hun har det hele – min bestseller

HUN HAR DET HELE - en bestseller

Camilla har en mand, en veninde, en far, en mor og en søster. Hun er vokset op som ønskebarn i et parcelhus, hun er læge og har et hus og ikke mange sten i skoen. Hun er blevet voksen, og nu skal lykken saftsuseme indfinde sig. Handlingen udspiller sig under hendes søns barnedåb med glimt tilbage i tiden. Hun vil gerne gøre det rigtige og definerer sig derfor ud fra, hvad hun ikke vil: Den første kæreste er ikke lige den rigtige, det er hendes familie heller ikke, og sådan en slags sexliv skal hun i hvert fald ikke have. Men hvad vil hun så? Vi møder smerte og død, fødsler og glæder, også den der ikke vil indfinde sig. Det er langt min mest solgte roman (men Prøverummet er min all time bestseller).

"I denne smid-væk kultur, hvor vi er tilbøjelige til at opgive alt for hurtig, tager forfatteren fat i det, der er så svært. Nemlig at ofre sig og give slip så kærligheden kan få plads. Lotte Garbers har stor indsigt i kærlighedens svære kår, og du vil som kvinde helt sikkert nikke genkendende til mange af de problemer og tanker som Camilla tumler med."

- Fra Ekstra Bladets anmeldelse af Lone Gjørtsvang

hun_har_det_hele