Lotte Garbers

Sidst opdateret: 11. juni 2023
Lotte Garbers

Beskrivelse:

Hvad er jeg for en? Jeg er oprindelig uddannet som cand.merc.int. fra Handelshøjskolen i København. Efter jobs i NKT som projektleder og som administrationschef i Microsoft besluttede jeg i 1999 at blive forfatter. I 1999 debuterede jeg med For egen vinding - det første skønlitterære, jeg nogensinde havde skrevet. Seneste udgivelse er en roman under titlen "MEDGIFT" på forlaget People's 2022. Legatophold: maj 2007 Biskops Arnö, Sverige, oktober 2005 San Cataldo, Italien. Legater: 2008 arbejdslegat fra Statens Kunstfond, 2005 Kunststyrelsens PR pulje Blå Bog: siden 2012.
Arbejder siden 2015 som fast konsulent for forlaget Gyldendal. Laver forfatterpleje og politisk strategi. Var formand for forfatterforeningen 2009-2012.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vesterfælledvej 66B, 5. th., 1799 København V. Land: Danmark Mobil: 29272213 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Rosinante Udgivelsesår: 2013

LAUST

Min nyeste, der er en lille, stram sag (237 sider) - og er blevet til en fin, gedigen fortælling om det, der optager de fleste allermest: Hvordan vælger man rigtigt i livet - eller hvordan får man sine valg til at føles som de rigtige?

Laust har en topstilling som advokat hos Sony i Berlin. Han pendler mellem den tyske hovedstad og Danmark, hvor han lever et stilfærdigt liv med sin kone. Han er i 60’erne, da han pludselig forelsker sig i en italiensk violinist, Silvia, som har tiltrukket sig hans opmærksomhed under en operaforestilling i Napoli.

Den unge spiludvikler Jannik har et tæt, men kompliceret forhold til sin mor. Han lever godt af sit job og har udviklet en add on, som Sony er interesseret i at købe af ham.

Ned gennem Europa og hen over vejbump på villavejene nord for København sker der noget, der får afgørende betydning for de to mænds liv.

LAUST er blevet fint modtaget, se her nogle stykker, og jeg har ikke kun lagt de mest rosende her, men også nogle af dem, der bare er rigtig gode læsere:

”Manden, der flygter fra ansvar, kærlighed og dybest set sig selv, er et velkendt motiv. Tænk for eksempel på Max Frischs mesterværk " Homo Faber", hvor hovedpersonen må skrælle hele sin rationelle og teknokratiske identitet af og vende tilbage til den og det, han som ung svigtede, for måske at kunne få nærkontakt med livet. Noget lignende er på færde i Lotte Garbers' " Laust”

-fra anmeldelsen her fra Kristeligt Dagblad af Vibeke Blaksteen.

Garbers, Lotte_Laust_final_300 dpi