Lotte Garbers

Sidst opdateret: 11. juni 2023
Lotte Garbers

Beskrivelse:

Hvad er jeg for en? Jeg er oprindelig uddannet som cand.merc.int. fra Handelshøjskolen i København. Efter jobs i NKT som projektleder og som administrationschef i Microsoft besluttede jeg i 1999 at blive forfatter. I 1999 debuterede jeg med For egen vinding - det første skønlitterære, jeg nogensinde havde skrevet. Seneste udgivelse er en roman under titlen "MEDGIFT" på forlaget People's 2022. Legatophold: maj 2007 Biskops Arnö, Sverige, oktober 2005 San Cataldo, Italien. Legater: 2008 arbejdslegat fra Statens Kunstfond, 2005 Kunststyrelsens PR pulje Blå Bog: siden 2012.
Arbejder siden 2015 som fast konsulent for forlaget Gyldendal. Laver forfatterpleje og politisk strategi. Var formand for forfatterforeningen 2009-2012.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vesterfælledvej 66B, 5. th., 1799 København V. Land: Danmark Mobil: 29272213 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Rosinante Udgivelsesår: 2009

Prøverummet

PRØVERUMMET
– erotiske fantasier for kvinder

10 historier om den erotik, der opstår i øjeblikke, hvor vi er åbne over for det. Det begynder selvfølgelig i prøverummet, men det er også om manden, der bliver nedlagt af en stærk, sanselig kvinde midt under konfirmationsfesten; om kvinden, der bevæger sig gennem Marseille som en kælen hunkat i løbetid, på jagt efter et hurtigt knald; om hustruen, der pirres voldsomt af, at en fremmed kvinde vil have sex med hendes mand. Det er sensualitet og sex, så det slår gnister, og det kunne være enhver kvindes fantasier. De er skrevet med frækhed, legesyge, sødme og varme - og set med kvindeøjne - men det skulle undre, hvis ikke mænd også gerne vil følge med ind i prøverummet.

”… Heldigvis levner Lotte Garbers anstændighedsbegreb plads til en del frimodig leg, som når to hotelgæster klør på, mens elevatorknappen lyser rødt.”
- fra Politikens anmeldelse af Lise Garsdal

”… Lotte Garbers får med ”Prøverummet” tilført genren en samling af velskrevne og undertiden spidsfindige historier, der overrasker og griber sine læsere.”
- fra Sinful.dks 2013-anmeldelse af Maria Erica

”… Fælles for novellerne er, at de fleste bygges op gennem en lang og stemningsskabende forspil, hvor læseren har rig mulighed for at danne sig sine egne, saftige billeder af de forskellige situationer.”

- fra Ekstra Bladets 2015-anmeldelse af Helle Hartz

Garbers, Prøverummet_final