Lotte Garbers

Sidst opdateret: 11. juni 2023
Lotte Garbers

Beskrivelse:

Hvad er jeg for en? Jeg er oprindelig uddannet som cand.merc.int. fra Handelshøjskolen i København. Efter jobs i NKT som projektleder og som administrationschef i Microsoft besluttede jeg i 1999 at blive forfatter. I 1999 debuterede jeg med For egen vinding - det første skønlitterære, jeg nogensinde havde skrevet. Seneste udgivelse er en roman under titlen "MEDGIFT" på forlaget People's 2022. Legatophold: maj 2007 Biskops Arnö, Sverige, oktober 2005 San Cataldo, Italien. Legater: 2008 arbejdslegat fra Statens Kunstfond, 2005 Kunststyrelsens PR pulje Blå Bog: siden 2012.
Arbejder siden 2015 som fast konsulent for forlaget Gyldendal. Laver forfatterpleje og politisk strategi. Var formand for forfatterforeningen 2009-2012.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vesterfælledvej 66B, 5. th., 1799 København V. Land: Danmark Mobil: 29272213 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Besøg mig på:

Forlag: Rosinante Udgivelsesår: 2006

Vær her nu

VÆR HER NU
Hvad præster ved om lykke

En bog om lykken til alle, der har mødt den, og til dem, der stadig leder.

”Hvordan får man et lykkeligt liv,” spørger jeg på vegne af alle os moderne mennesker, der drømmer om at lægge hovedet på en råhvid pude af 100 procent nem, ren lykke. I en række intense samtaler med ti folkekirkepræster fra hele landet får hun et præcist og meget insisterende svar: Lykken rammer dig aldrig, så længe du alene er opslugt af dig selv og din drøm om Det Lykkelige Liv. Hver kapitel i bogen rummer sit eget lykkebud, og du skal blandt andet lære at få fingeren ud af navlen, hovedet ud af samtalekøkkenet og vide, at lykke er en gave og ikke noget, du kan skaffe dig.

En opløftende bog om, at lykken ikke venter om det næste hjørne. Den er her lige nu.

"Lotte Garbers, der har foretaget de i alt 10 interview med præsterne, har gjort et fint og meget personligt stykke arbejde. Hun har absolut sans for den verden, hun med præsterne træder ind i, og hun tør godt være personlig i sin tilgang. Der er nærvær, nutid og virkelighed i hvert eneste af hendes indledende funderinger, såvel som i selve samtalen. Det kan ikke gøres meget bedre."

- fra Kristeligt Dagblads anmeldelse af Dorris Ottesen

vaer_her_nu