Lone Wernblad

Sidst opdateret: 21. juni 2021
Lone Wernblad

Beskrivelse:

Billedkunster, illustrator, forfatter, sangskriver, performer, sanger og guitarist

Jeg har altid været vild med ord og har siden min barndom haft en bog i lommen, så jeg hurtigt kunne skrive de ord og vendinger ned, jeg fangede i hverdagens pingpong. Og de kan blive til alt muligt fra sange, til tegninger, teaterforestillinger eller bøger.

Jeg er en erfaren billedkunstner og illustrator. Jeg tegner følelser rent og enkelt og designer logoer med grafisk klarhed og humor. Desuden illustrerer jeg børnebøger, så tegningerne får netop dét glimt i øjet, de skal have.

Jeg har læst pædagogik og psykologi og på Rytmisk Musikkonservatorium og har en baggrund fra det nordiske musikmiljø.

Mit arbejde støttes af bl.a. Statens Kunstfond, Spar Nord, 15. Juni Fonden, Bestles Fond, BUPL, Dansk-svensk kulturfond, Ingwersens Legat, Kalundborg Kommune, Louis Petersens Legat, Nordisk Kulturfond, Nordisk Kulturkontakt, Oticon Fonden, Svensk-danska kulturfonden.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Lerchenfeldtvej, 242, 4400 Kalundborg