Theresa Salomonsen

Sidst opdateret: 13. januar 2019
Theresa Salomonsen

Kontaktoplysninger:

Adresse: stradellasvej 32, 3. dør 2, 2450 kbh sv Land: Danmark Mobil: 51801251 E-mail: Klik for at se e-mail

Kvindelige Forfattere, Lyrikere

Besøg mig på:

Forlag: Korridor Udgivelsesår: 2017

Kast himlen i havet

Digte om frigørelse fra bindinger og dominans for at finde sin egen identitet.

Kast himlen i havet søger gennem tre dele at indkredse og undersøge magtforholdet mellem det enkelte menneske og dets omverden som grundlag for en stabilt afgrænset egen-identitet.

Som baggrund for undersøgelsen af magtforholdene mennesker imellem ligger erindringen om en religiøs opvækst, som det lyriske jeg har vendt ryggen til. Samlingen fremstiller længslen efter et pejlemærke i religionens fravær, en stabil magtposition jeg´et kan definere og afgrænse sig selv i forhold til. Tabet af religionen fremstår som en skyld og en sorg, der ikke stabilt lader sig udfylde af hverken mænd, stoffer eller smerte.

​Digtsamlingen består af tre dele: Underkastelser er en samling klassisk modernistiske digte af varieret længde og form. Dedikationer er en undersøgelse af grænsen mellem dedikations-digt og selvbillede. Obduktioner er en suite af lyriske monologer og en afsked med et kærligheds-du.