Klaus Enghvidt Olsen

Sidst opdateret: 24. september 2019
Klaus Enghvidt Olsen

Beskrivelse:

Klaus Enghvidt Olsen skriver kriminalromaner og noveller. Han har udgivet 5 kriminalromaner: "Lihou dokumenterne" (2015), "Som en besættelse" (2016), "Myrdede sjæle" (2017), "Vilje og afmagt" (2018) samt novellesamlingen "Rusland efter murens fald" (2018). I maj 2019 udgav han sin seneste spændingsroman, "Sandheden om Oliver" gennem Skriveforlaget. Klaus var direktør for Dandy/Stimorol i Moskva i perioden 1993-1997 og nedskrev under opholdet en række humoristiske noveller om almindelige russeres hverdag.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 3520 Farum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Forlag: Forlaget Strax gennem Forlaget Underskoven Udgivelsesår: 2017

Myrdede sjæle

En kriminalroman uden et mord? ”Myrdede sjæle” sætter fokus på en anden meget grov forbrydelse – nemlig voldtægt. Offeret bliver ikke slået ihjel, men må i årevis - eller måske hele livet - leve med store ar på sjælen. Romanen anvender den klassiske krimis "Who-dunnit" som middel til at afsløre voldtægtsmanden blandt en gruppe mænd, som har deltaget i en stor 30 års fødselsdagsfest sammen med offeret.

En glad fødselsdagsfest for en stor gruppe unge mennesker, forvandles til et ondt mareridt for Stine. Hun har drukket for meget og har et akut behov for frisk luft. Hun løber udenfor i mørket i den lune majaften. Hun vil sætte sig på en bænk, men en arm lægger sig brutalt om hendes hals. Hun frygter for sit liv, og hvad han vil gøre ved hende. Hun vil skrige højt, men kan ikke få en lyd ud. Kun indsuge den søde syrenduft gennem tørklædet, han har stoppet i munden på hende. Og Stine bliver ikke hans eneste offer.

Romanen er inspireret af en virkelig voldtægtssag i Danmark.

Fra lektørudtalelsen:
"En krimi, der ikke handler om opklaringen af mord, men om opklaringen af serie-voldtægt. Historien hænger udmærket sammen og holder spændingen fra start til slut"

Anmeldelser: