Klaus Enghvidt Olsen

Sidst opdateret: 24. september 2019
Klaus Enghvidt Olsen

Beskrivelse:

Klaus Enghvidt Olsen skriver kriminalromaner og noveller. Han har udgivet 5 kriminalromaner: "Lihou dokumenterne" (2015), "Som en besættelse" (2016), "Myrdede sjæle" (2017), "Vilje og afmagt" (2018) samt novellesamlingen "Rusland efter murens fald" (2018). I maj 2019 udgav han sin seneste spændingsroman, "Sandheden om Oliver" gennem Skriveforlaget. Klaus var direktør for Dandy/Stimorol i Moskva i perioden 1993-1997 og nedskrev under opholdet en række humoristiske noveller om almindelige russeres hverdag.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 3520 Farum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Forlag: Skriveforlaget Udgivelsesår: 2019

Sandheden om Oliver

Den forkerte mand på det forkerte tidspunkt på det forkerte sted. Det er sådan, at Oliver oplever det, da han ufrivilligt befinder sig på gerningsstedet for et blodigt dobbeltmord. Der går ikke mange timer, før han er forfulgt af både morderne og politiet. Og hvis hele ens liv i forvejen er bygget på løgne, så er det nærmest umuligt at virke troværdig og få nogen til at tro på sandheden. Olivers eneste holdepunkt er Katja – kæresten, som han er desperat forelsket i. Så desperat, at han har løjet for at pynte på sit liv. Løgne om ham selv, om hans familie – om alt.

Hans liv forvandles til en panisk flugt – ikke bare fra morderne og politiet, men også fra sit eget liv og det netværk af løgne, som han har konstrueret. Langsomt optrevles mordene omkring ham og sandheden om hele hans liv – alt sammen drevet af hans naive forelskelse og hans behov for anerkendelse.

Det går op for Oliver, at sandheden kræver, at han må ofre alt for sin elskede.

Bogen er en jeg-fortælling, hvor hovedpersonen lyver både overfor sine omgivelser, for læseren - og for sig selv. Slutningen er meget usædvanlig.

Fra lektørudtalelsen:
"Spændingsroman med et udmærket drive, et højt tempo og en flok gangstere med et ret løst pistolgreb. Sandheden om Oliver bliver rullet op på en måde, som er med til at fastholde interessen for ham som person. Forfatteren benytter thrillerens skelet til - også - at fortælle en historie fra et under-Danmark ... Spænding for især unge og yngre læsere."

Pressemeddelelse

Skriveforlaget

Anmeldelser:

Bogrummet

Goodreads/krimiormen – “Jeg er blæst bagover af en krimi der også indeholder dybe følelser der kan få lidt vand frem i øjenkrogen på læseren. Helt enkelt så har ”Sandheden om Oliver” alt det som en god og fængende bog skal have. – 6 ud af 6 stjerner