Klaus Enghvidt Olsen

Sidst opdateret: 24. september 2019
Klaus Enghvidt Olsen

Beskrivelse:

Klaus Enghvidt Olsen skriver kriminalromaner og noveller. Han har udgivet 5 kriminalromaner: "Lihou dokumenterne" (2015), "Som en besættelse" (2016), "Myrdede sjæle" (2017), "Vilje og afmagt" (2018) samt novellesamlingen "Rusland efter murens fald" (2018). I maj 2019 udgav han sin seneste spændingsroman, "Sandheden om Oliver" gennem Skriveforlaget. Klaus var direktør for Dandy/Stimorol i Moskva i perioden 1993-1997 og nedskrev under opholdet en række humoristiske noveller om almindelige russeres hverdag.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 3520 Farum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Online Referencer:

Forlag: Forlaget Strax gennem Saxo Publish Udgivelsesår: 2018

Vilje og afmagt

En pensioneret ambassadør bliver myrdet i sin entré i sin smukke lejlighed på Frederiksberg Allé. Den mistænkte er en ung mand, som gentagne gange har opsøgt den gamle. Men ingen ved, hvem han er, og hvorfor han ville slå den gamle mand ihjel. Politikommissær Jens Ibsen er tilbage fra sygeorlov og får den mærkelige sag, som er fyldt med gamle mennesker med underlige vaner. Ambassadøren levede tilsyneladende et stille og tilbagetrukket liv, men under den rolige overflade lurede der stærke viljer og persondramaer, som Jens må dykke ned i for at finde løsningen.

Handlingen er inspireret af en virkelig uopklaret dansk mordgåde, som fandt sted i 1970.

”Vilje og afmagt” er den tredje roman i serien med Jens Ibsen og tager fat, hvor ”Myrdede sjæle” slap. Bøgerne kan læses uafhængigt af hinanden.

Fra lektørudtalelsen:

"Det er en velskrevet og velkomponeret historie ... Stilen er næsten som gamle krimier af Ole Høeg, Torben Nielsen og Kirsten Holst"