Lise Jacobsen Qvistgaard

Sidst opdateret: 4. november 2019
Lise Jacobsen Qvistgaard

Beskrivelse:

Fantasyforfatter til børn. Mit mål er at skrive spændende børnebøger, der samtidig er lette at læse, så de dygtigste af de nye læsere kan være med, samtidig med at historierne er spændende nok til at svage læsere på mellemtrinnet også har lyst til at læse dem.

Ud over at skrive tilbyder jeg oplæg/ oplæsning evt også med levende musik i samarbejde med musikeren Mads Engell.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Askevænget 17, 3. sal, 2830 Virum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Elysion Udgivelsesår: 2016

Den gule gift 1-3

Dyrene i skoven mister deres unger, og pigen Lana sætter sig for at hjælpe dem. Eneste spor at gå efter er et giftigt gult pulver, som ligger på jorden, hvor dyreungerne forsvandt. Alt peger på, at det er heksen Hylla, der er på spil, og da Lanas forældre også forsvinder, må hun forlade sit hjem og forsøge at redde både dyr og forældre.
Lix 8

“Hjemme i hulen er Lanas far lige vågnet. ”Far!” råber Lana. ”Prøv lige at se det her! Ved du, hvad det er for noget?” Hun rækker sin hånd frem og viser det gule pulver. Lanas far rynker på næsen. ”Pu ha, hvad er dog det? Det lugter grimt. Hvor har du fundet det? Lana fortæller, at hun fandt det ved rævens hule. Hun siger ikke noget om, at hun kan tale med dyrene. Det er kun hende selv, der ved det. Hendes far tager bladet og ser nøje på det. Lana synes, han ser urolig ud. ”Er der noget galt?” spørger hun. ”Ved du, hvad det er?”

uddrag fra “Hyllas hævn – bog 1”