Lise Jacobsen Qvistgaard

Sidst opdateret: 4. november 2019
Lise Jacobsen Qvistgaard

Beskrivelse:

Fantasyforfatter til børn. Mit mål er at skrive spændende børnebøger, der samtidig er lette at læse, så de dygtigste af de nye læsere kan være med, samtidig med at historierne er spændende nok til at svage læsere på mellemtrinnet også har lyst til at læse dem.

Ud over at skrive tilbyder jeg oplæg/ oplæsning evt også med levende musik i samarbejde med musikeren Mads Engell.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Askevænget 17, 3. sal, 2830 Virum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Elysion Udgivelsesår: 2015

Den usynlige ø 1-4

Johs er sammen med sin veninde Anna vendt tilbage til byen Klark, hvor de bor hos Annas far, den rige og magtfulde Grev Aslot. I starten går det godt, men Grev Aslot har uden at spørge Anna lagt ægteskabsplaner for hende. Da Anna finder ud af det, bliver hun rasende og stikker af hjemmefra i ly af natten. Greven sender Johs ud for at finde hende, men det viser sig ikke at være nogen let opgave og snart opdager Johs, at der er mørke kræfter på spil i landet...

Med et lagde jeg mærke til, at der var blevet helt stille i skoven. Ikke en vind rørte sig, og der var ingen tegn på liv. Jeg så mig omkring, men kunne ikke få øje på noget som helst. Der var ikke en fugl, ikke en mus, ikke en frø at se nogen steder. Også Tess kunne mærke, at noget var galt. Hun lagde ørene bagud og gav et højt vrinsk fra sig. ”Schyy,” hviskede jeg og lagde min højre hånd på hendes flanke. Med den venstre trak jeg min kniv. I samme nu lød der toner fra fløjter ganske tæt på. De spillede en sær melodi, som fik mig til at føle mig godt tilpas. (uddrag fra bogen)