Lise Jacobsen Qvistgaard

Sidst opdateret: 4. november 2019
Lise Jacobsen Qvistgaard

Fantasyforfatter til børn. Mit mål er at skrive spændende børnebøger, der samtidig er lette at læse, så de dygtigste af de nye læsere kan være med, samtidig med at historierne er spændende nok til at svage læsere på mellemtrinnet også har lyst til at læse dem.

Ud over at skrive tilbyder jeg oplæg/ oplæsning evt også med levende musik i samarbejde med musikeren Mads Engell.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Askevænget 17, 3. sal, 2830 Virum Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Elysion Udgivelsesår: 2016

Pigen med Snogen 1-3

Amali er på flugt fra heksen Mirza, der vil dræbe hende. Mirza er overbevist om, at Amali er Pigen med Snogen, som ifølge en gammel spådom er udset til at besejre hende. Amali forstår intet. I al hast er hun flygtet ud i et øde område, hvor hun gemmer sig; men langsomt går det op for hende, at hun ikke bare kan blive ved med at løbe sin vej. Hun opdager, at hun har en særlig magt over slanger og erkender, at hun må tage opgaven på sig...
Lix 13

“Hun var ikke alene. Selvom hun ikke kunne se nogen, kunne hun mærke det. Der var nogen i hulen sammen med hende. En eller anden, som holdt øje med hende, men som ikke selv var synlig. Amali satte sig stille op og lod sit blik glide rundt i mørket. Hun kunne se alt ganske klart, bortset fra den anden. Hun tvang sin stemme i ro:

”Hvem er du?” spurgte hun ud i rummet. – Intet svar.

”Jeg ved, du er der!” sagde hun, ”så du kan lige så godt stå frem.”

En kølig brise blæste ind gennem hulen. Amali følte hvordan de små hår på armene rejste sig. Hun frøs og måtte modstå en trang til at stikke af.

”Giv dig til kende!” råbte hun af al kraft. Så lød en stemme, som Amali kun kendte alt for godt.”

Uddrag fra bogen