Lotte Elmann Wegner

Lotte Elmann Wegner

Skønlitterær forfatter.
Debuterede i 2018 på forlaget Turbine med spændingsromanen 'Er her nogen?'
Udgav skæbnefortællingen 'Livet, du efterlod' i 2019 på forlaget Montagne, et imprint under Dreamlitt.
'Livet, du efterlod' er solgt til det franske forlag Hachette, og udkommer således på fransk i 2021.

Kontaktoplysninger:

E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære

Besøg mig på:

Forlag: Turbine Udgivelsesår: 2018

Er her nogen?

En ung kvinde dukker aldrig op på sit arbejde. Hun er sidst fanget på et overvågningskamera i en kiosk i nærheden af sin bopæl, kameraet har også fanget en mand. Han taler til hende, følger hende ud af døren.
På de sociale medier bliver han hurtigt hovedmistænkt, men politiet har ingen beviser.
I en antikvitetsforretning i samme by arbejder Vibe Engberg. Den ene dag ligner den næste, indtil alt forandres. Vibes stedfar rammes af et slagtilfælde og ripper op i gamle sår, der aldrig er helet. Vibes mor var aldrig nærværende, og hendes far forlod af uvisse grunde familien, da hun var ti år.
Den tidligere hovedmistænkte træder en dag ind ad døren i antikvitetsforretningen, og kort tid efter dukker en mandlig kunde op i butikken, som forandrer alt. Vibes liv tager en drejning, som fører hende langt væk fra alt, hun kender. Langsomt lader hun sig manipulere ind i en virkelighed, der stille nedbryder den, hun er. Det går op for hende, at noget er helt galt, men for sent. Hun befinder sig i et uudholdeligt liv, hun ikke kan undslippe.
Først da hun står helt tæt på afgrunden, forstår hun: Der er nogen derude, og de holder øje …