Nanna Kalkar

Sidst opdateret: 7. juni 2024
Nanna Kalkar

Beskrivelse:

Oversætter moderne islandsk skønlitteratur, nonfiktion, børne-/ungdomsbøger, dramatik, lyrik, krimi, spænding m.m.
Oversætter herudover moderne svensk skønlitteratur.
Har arbejdet som litterær oversætter siden 2011 og oversat flere end 40 værker fra islandsk.
Medredaktør på oversættelsestidsskriftet Babelfisken 2018-22.
Modtager af Statens Kunstfonds arbejdslegat.

Medlem af Dansk Forfatterforening/Dansk Oversætterforbund siden 2015.

Nærmere oplysninger findes på LinkedIn: https://www.linkedin.com/pub/nanna-kalkar/29/181/b05

Tilbyder også:

Foredrag om den islandske oldtidsdigtning, islændingesagaer og nordisk mytologi. Desuden tilbyder jeg også foredrag om moderne islandsk litteratur og om kunsten at oversætte.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 6700 Esbjerg Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Dansk Oversætterforbund, Aarhusgruppen

Oversætter fra:

Islandsk, Svensk

Oversætter til:

Dansk

Besøg mig på:

Forlag: People's Udgivelsesår: 2021

Sofia Lundberg: I egetræets skygge

Esther har mistet fodfæstet efter en svær skilsmisse, og weekenderne uden sønnen Adrian er smerteligt ensomme. Hver anden lørdag går hun ud til en gammel eg på en eng ved vandet. Der møder hun en dag Rut, en ældre dame med en fantastisk evne til at fokusere på det smukke i livet. Rut mindes sin ungdom, og Esther bliver fascineret af hendes fortællinger.
Et uventet og smukt venskab opstår mellem de to kvinder. Men ikke alt er, som det ser ud til. Da Rut pludselig en dag forsvinder, rejser Esther til Comosøen i Italien for at søge efter hende, og her træder billedet af en kompliceret livsskæbne frem, og der åbner sig nye muligheder for Esther.