Madame Garborg

Sidst opdateret: 8. december 2020
Madame Garborg
Madame Garborg, 2018. Fotograf: Michael Svennevig

Det er aldrig for sent at debutere.
Som 61-årig er Madame Garborg debuteret med kortprosa-udgivelsen "Alt var kun en drøm" på forlaget Epigraf.

Kontaktoplysninger:

Land: DK Tlf: 30279514 E-mail: Klik for at se e-mail

De skønlitterære, Seniorgruppen

Flere referencer:

Samtale

Besøg mig på:

Forlag: Epigraf Udgivelsesår: 2018

Alt var kun en drøm

Flygtige illusioner og erindringshug.
Symfonisk kortprosa.

MADAME GARBORGs debutudgivelse er en samling kortprosatekster om en voldsom opvækst til tonerne fra radioens "Giro 413", fortalt med lige dele alvor og humor.

Hvor meget kan du huske?

ALT, svarer hun.

Hun begynder at skrive brudstykker ned. De skal ALDRIG mere sige, at hendes hukommelse, og det hun siger, ikke har hold i noget. Hun skal vise dem. Det hele blandes med vågne mareridt om dåbsattester, der bare trykkes og udfyldes som falske pengesedler. Og hun sender manisk sine skrifter hid og did, til familie og venner. Og så bliver ALT tyst. Helt tyst …

Engang tror hun, hun er fars pige, så senere smørrebrødsjomfru, så en dag tror hun, at hun er lærer. Og har nok været grænsevagt altid. Alt var kun drøm, men nu er hun FRI.

Udkom på Forlaget Epigraf. Redaktion: Michael Svennevig.

*

I denne podcast læser Hanne Karin Garborg alias Madame Garborg fra debutbogen og fortæller om at debutere som 61-årig, om hvorfor hun har skrevet bogen, om dens tilblivelse og om samarbejde med saxofonisten Ole Bundgaard, der akkompagnerede hende til bogens lancering under jubilæumsfestivalen BILLEDER AF LIV, hvor de medvirkede på festivalens 2. og 3. dag på Amager og i Vanløse.

Læs også samtalen “Man kan godt se havet, hvis man vil”  og oplev selve udgivelsesseancen, hvor Madame Garborg læste op til Ole Bundgaards saxofonspil:

ØVRIGE ARRANGEMENTER:

18. 8. 2018: Nibe (lukket arr.)

24. 11. 2018:

Debutantaften, Dansk Forfatterforening (lukket arr.)

2019:

30. 1. kl. 19.00: Tårnby Hovedbibliotek