Trine Engholm Michelsen

Sidst opdateret: 5. januar 2024
Trine Engholm Michelsen

Trine Engholm Michelsen. Foto: Rune Hansen.

Jeg er ph.d. i international politik fra Københavns Universitet og har en mastergrad i politisk filosofi fra Bruxelles Universitet. I over tyve år har jeg arbejdet med international politik og trusler mod Danmark for bl.a. DIIS og i Politiets og Forsvarets Efterretningstjeneste

Tilbyder også:

Foredrag

Kontaktoplysninger:

Adresse: Eschrichtsvej 46, 2500 Valby Valby Land: Danmark Tlf: 71798535 E-mail: Klik for at se e-mail

Faglitterære gruppe, Kvindelige Forfattere

Besøg mig på:

Forlag: Museum Tusculanum Udgivelsesår: 2003

Raymond Aron. Politikkens væsen

Raymond Aron (1905-1983) tæller blandt det 20. århundredes største politiske tænkere. I den kolde efterkrigstid dannede han en liberal modpol til de marxistiske venstreintellektuelle. I dag kendes Aron for sine pragmatiske, virkelighedsnære, men også visionære analyser, sit originale bidrag til idéhistorien og til aktuelt brugbare metoderne inden for international politik teori.

Bogen præsenterer 10 af Arons centrale essays for første gang på dansk. De enkelte essays kan læses hver for sig, men giver tilsammen et godt overblik over Arons teorier om krig, totalitarisme, staten og den vestlige civilisations idé- og tankesystemer. Et detaljeret sagregister gør Politikkens væsen til et opslagsværk for samfundsforskere, filosoffer, historikere og i det hele taget enhver, der ønsker en både nøgtern, men også dybt engageret vidneberetning fra det ekstremernes århundrede, der stadig virker ind i aktuel storpolitik.