Anne-Sophie Lunding-Sørensen

Sidst opdateret: 1. november 2023
Anne-Sophie Lunding-Sørensen

Beskrivelse:

Jeg er uddannet cand. mag. i Film- og medievidenskab fra Københavns Universitet med en overbygning i journalistik og debuterede som forfatter med romanen Lette rejsende i 2010 på Gyldendal. Tidligere har jeg blandt andet arbejdet som ekstern universitetslektor, informationsmedarbejder for Mellemfolkeligt Samvirke i Nepal, hvor jeg boede et års tid, finansredaktør for Yahoo! og redaktionschef på Krak. Fra 2013 til foråret 2016 var jeg formand for den skønlitterære gruppe i Dansk Forfatterforening og fra 2017-2022 ansat som Kursussekretær i foreningen.

Kontaktoplysninger:

Adresse: 2100 København Ø Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Forlag: Politikens Forlag Udgivelsesår: 2023

Drengen i mørket (spændingsroman)

Vivian Storm er advokat, i tidlig overgangsalder, liberalist og grundlægger af Storm Consulting, et detektivbureau i Sydhavnen. Hun har et hemmeligt crush på sin assistent, den smukke Bjørn Molin, som er antropologistuderende med specialeblokering. Storm Consulting nærmer sig konkurs, da Vivian får en indbringende opgave: at finde Ludomir Draga, en forsvunden halvbror til den hovedrige polske arving Olga Draga. Det viser sig snart, at Ludo er en ung mand, hvis farlige og ekstravagante livsstil giver ham mange fjender. Eftersøgningsarbejdet i København bringer Bjørn og Vivian i selskab med hjemløse immigranter, sugar datere, pushere og magtfulde mænd.
Romanen er første bind i serien om Storm & Molin.