Sanne Bertram

Sidst opdateret: 17. september 2020
Sanne Bertram

Cand.phil. i spansk sprog og litteratur. Fagområde: skønlitteratur, biografier, børnebøger, hum. faglitteratur, teater-/ filmmanuskripter. Forlagskonsulent, redaktion, korrektur. Medlem af Dansk Oversætterforbunds bestyrelse 2011-2015. Medlem af PEN.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Abildgaardsgade 40, 2100 København Ø Land: Danmark Tlf: 35381146 Mobil: 40409195 E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund

Oversætter fra:

Spansk

Oversætter til:

Dansk
Forlag: Gyldendal Udgivelsesår: 1985

Isabel Allende: Åndernes hus

Åndernes hus af Isabel Allende har ligget på alverdens bestsellerlister og må med Bille Augusts filmatisering anerkendes som én af de seneste års absolutte klassikere. Romanen er en rigt nuanceret, fabulerende fortælling om Chile i det 20. århundrede. Gennem tre generationer af undertrykkere og undertrykte følger man landets historie fra århundredskiftet og frem til tiden omkring det blodige militærkup i 1973. Alligevel munder romanen ud i en positiv livsanskuelse ved troen på, at kærlighed og sammenhold mellem mennesker er den bærende kraft. Forfatteren er niece til Chiles tidligere præsident Salvador Allende.

Bogforsidens illustrator: Bent Juul Nielsen med foto fra filmen 'Åndernes hus' instrueret af Bille August