Hanne Hansen

Sidst opdateret: 27. september 2023
Hanne Hansen

Beskrivelse:

I 1978 debuterede jeg i Gyldendals tidsskrift Fælleden. Siden har jeg udgivet otte haikusamlinger på dansk, tre på engelsk, og to vejledninger i at skrive haiku, den første sammen med Sys Matthiesen og den anden sammen med Pia Valentin. Jeg har været to gange i Japan og deltaget i fem europæiske haikukonferencer. Desuden har jeg over nettet været med til at lave renga. Det er spændende at være en del af et verdensomspændende netværk, især når man er forankret i et lokalt. Jeg tog initiativet til det, som nu er Dansk Forfatterforenings Haikugruppe for toogtyve år siden og var formand for den i mange år.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Ringstedgade 1, 3.th., 2100 København Ø Land: Danmark Tlf: 35389531 Mobil: 60682442 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Lyrikere, Haikugruppen, Seniorgruppen, Kvindelige Forfattere