Sinus Reuss

Sidst opdateret: 28. september 2023
Sinus Reuss

Tilbyder også:

Højtlæsning, oplæg og samtaler omkring hans forfatterskab og emner, der behandles i hans forfatterskab herunder særligt overvågning, lgbt+-emner og klimaforandringer.
Højtlæsning, oplæg og samtaler om noveller for udskoling og ungdomsuddannelser, særligt med fokus på overvågning og samfundets bagsider.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Skovengen 264, 2980 Kokkedal Land: Danmark Tlf: 25700862 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen, De skønlitterære
Forlag: Forlaget Brændpunkt Udgivelsesår: 2021

Intet at skjule

Vores data flyder rundt overalt, opsamlet og handlet af store techfirmaer. Alt, hvad vi gør, skriver, tænker, søgninger, klik, på Facebook, Google, Instagram og Tiktok. På telefonen og computeren og stadig oftere i “skyen”. Og det gør ikke noget, for vi jo har intet at skjule.

Eller har vi?

Vi ved det alle sammen godt: Vi bliver overvåget på nettet. Men det gør ikke noget, for vi har jo ikke noget at skjule. Eller har vi?

Facebook, Google og mange andre overvåger os på nettet – ved mere om os end vores ægtefælle, kæreste, partner. Hvad der får os til at klikke igen, hvad der gør os vrede eller glade, hvilken farve vi bedst kan lide og meget, meget mere. Viden, som de bruger til at manipulere vores adfærd.

Og så er der de andre private aktører: hackere, stalkere og dem, der bare finder det underholdende at snage i vores privatliv. Dem, der bruger vores data til egne formål.

De ti noveller i Intet at skjule undersøger forskellige aspekter af den private overvågning (og manipulation) af os alle sammen – og ja, det er skønlitteratur.

Den offentlige og statslige overvågning behandles i novellesamlingen “Nine Eyes”.