Susanne Vittenkamm Knudsen

Sidst opdateret: 29. december 2023
Susanne Vittenkamm Knudsen
Susanne V. Knudsen

Professor emerita, dr. philos, Har skrevet akademiske bøger og artikler inden for litteratur, sagprosa, medier og læremidler.
Begyndte som skønlitterær forfatter efter tidlig pension.
Har været bosat på Fyn, Sjælland og flere steder i Norge. Nu bor jeg i Sydthy.

Tilbyder også:

Foredrag og oplæsning

Kontaktoplysninger:

Adresse: Gråtendal 6, 7760 Hurup Thy Land: Danmark Tlf: 51928177 Mobil: 51928177 E-mail: Klik for at se e-mail

Nordjyllandsgruppen

Forlag: Historia Udgivelsesår: 2023

Farmors verden

En roman om livet på landet fra 1880'erne til 1940'erne. Den følger hovedpersonen Birgitte, som vokser op på en gård og gifter sig med en gårdejer. Det er en travl tilværelse fyldt med pligter. Men hun finder også rum til at trække sig tilbage og ind i sig selv. Hun er en stærk kvinde og alligevel sårbar med uforklarlige humørsvingninger. Birgitte var forfatterens farmor, som hun aldrig lærte at kende. Hun efterlod bemærkelsesværdig lidt, og der er sjældent talt om hende. Hvordan kan et menneske forsvinde så hurtigt ud af historien? Der indgår fotografier, kageopskrifter og farmorens håndskrift i romanen, hvor det meste er fiktion, om end fantasien bygger på kildemateriale om tilværelsen på landet dengang.