Helle Bertram

Sidst opdateret: 6. december 2023
Helle Bertram

Beskrivelse:

Helle Bertram debuterede som skønlitterær forfatter i april 2020 med KORT, der er en række kortprosatekster på hver 800 ord (flash fiction). Forlag Datja Productions, grafisk design af Mette Glyholt. Bogen kom i 2. oplag samme år.

I 2021 udkom SPOR, der en en række essays om at gå og den mentale rejse, der sker undervejs. Sydhav Forlag, grafisk design Mette Glyholt.

I 2022 udkom DÉR, JEG ER, der er 12 portrætter af steder i Danmark og de mennesker, der bor der. Bogen er blevet til gennem 12 litterære saloner rundt om i Danmark med samtaler med publikum om netop deres sted. DÈR, JEG ER blev lanceret sammen med kunstfotograf Carina Jo Sivager på ORDkraft 2022. I 2022 og 2023 blev bogen præsenteret med litterære saloner samme steder, som teksterne kommer fra: Vejringe (Falster), Magleby (Møn), Skælskør, Aalborg, Hejls (Kolding), Svaneke, Nykøbing Falster, Fejø, Alken (Skanderborg), Tranekær (Langeland), Gedser, Gamborg (Middelfart). Projektet er støttet af Statens Kunstfond.

I 2023 udkom Never give up - historien om Hassan Torabi. Bogen er skrevet i samarbejde med journalist David Arnholm. Udkom i 2. oplag samme år.
Bogen vandt New Sky Award 2023, december 2023 i Kasakhstan.
Hassan Torabi er tidligere portrætteret i serien Hassans Hænder på DR2 i 2018. Fotos: Helene Hennings. Grafisk design: Mette Glyholt. Bogen er udgivet i 2. oplag, 2023.

Helle Bertram har desuden skrevet en bog om kommunikation; Troværdighed kommer indefra, der udkom på Handelshøjskolens forlag i maj 2015.

Hun virker som kulturanmelder ved Lolland-Falsters Folketidende (siden 2003). Hun har desuden skrevet en lang række forfatterportrætter til forfatterweb.dk.

Cand.mag i Nordisk sprog og litteratur, SDU, 1998
Cert business coach, Manning 2006
Chefkonsulent, DTU, 2019.
Gladiators forfatterskole v Hans Otto Jørgensen i 2020 og 2021.

Læs mere her; www.hellebertram.dk

Foto: Carina Jo Sivager

Kontaktoplysninger:

Adresse: Søndergade 24, 4850 Stubbekøbing, 4850 Stubbekøbing
Søndergade
Land: Danmark Tlf: 21193717 Mobil: 21193717 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 29285225

Medlem Af:

De skønlitterære

Online Referencer:

Flere referencer:

Skriveophold i Huset i Grønnegade, Stubbekøbing. Få 20% rabat som medlem af Dansk forfatterforening. Se mere her https://www.airbnb.dk/hosting/listings/editor/19520582/details/photo-tour

Besøg mig på:

Forlag: Handelshøjskolens Forlag Udgivelsesår: 2015

Troværdighed kommer indefra – sådan skaber du troværdighed i professionel kommunikation

Markedsføringskronerne fosser ud af tv, aviser, radio og sociale medier for døve ører. Vi har mistet tiltroen til store virksomheder, kendte politikere og sågar vores egen ledelse. Hvorfor? Fordi vi, der arbejder professionelt med kommunikation, har glemt at bruge vores sunde fornuft. Vi har mistet troværdigheden. Og hvad værre er: Vi stoler for sjældent på, at den ”sande historie” er god nok. Men det er den!I denne bog får du værktøjer til at:

• Bruge de sande historier og skabe troværdighed

• Udvikle kreative løsninger, som alle tager ejerskab af

• Spotte det, der kan gå galt - og afværge det, før det sker

Læs denne bog, hvis du er leder, kommunikationskonsulent, reklamemand/dame eller politiker. Det er simpelthen så enkelt at gøre det bedre, og alle kan mærke, den forskel det gør - med det samme!