Daniel Boysen

Sidst opdateret: 28. april 2023
Daniel Boysen

Beskrivelse:

Anmelderrost forfatter og lyriker. Desuden litteraturformidler, redaktør og medlem af panelet hos onlineboghandlen Mikrofest.

Kontaktoplysninger:

Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

Aarhusgruppen, De skønlitterære, Lyrikere

Online Referencer:

Flere referencer:

Instagram: https://www.instagram.com/daniel.boysen/

Forlag: Forlaget Silkefyret Udgivelsesår: 2020

Står på tæer under vand

Står på tæer under vand​ er en fotogra​fisk digtsamling, hvor drømme og virkelighed flettes sammen i ord og billeder. I digtenes univers er havdyrene og havet trukket op på land. Denne forandring gør, at sproget og dagligdagen ændrer sig i denne højaktuelle (klima)digtsamling.

Digtsamlingen er blevet til i et samarbejde mellem fotograf Mariana Gil og forfatter Daniel Boysen. Deres samarbejde går langt tilbage, og de har bl.a. lavet filmværker og udstillinger i forbindelse med udgivelsen af Boysens velanmeldte roman ​På sit yderste ​ (Jensen & Dalgaard, 2019). Fotografierne bevæger sig på kanten af digtene og alting eksisterer på samme tid; derfor findes hverdagens frustrationer og glæder, samtidig med at verden og universet som et hele forandrer sig.

Lyt til den musiske lydbog her.