Lotte Kjøller

Sidst opdateret: 6. januar 2017
Lotte Kjøller

Baggrund: Billedkunstner og illustrator Lotte Kjøller er født 30/1 1966 og kristen. Hun er Uddannet på kunstakademiet Ecoles des Beaux Artes, Cours de été, Paris 1997. I mesterlære hos Billedkunstner Jeff Ibbo 1992-95. Lotte Kjøller arbejder både som kunstner, lyriker og illustrator og er medlen af Dansk Forfatterforenings illustrator- og lyrikgruppe. Lotte Kjøllers illustrationer er billeddigte forstået på den måde, at de fortæller en historie i flere lag, der må opdages lidt efter lidt. Lotte bruger sine færdigheder som kunstner og både tegner, maler og bruger collage, for at få det rette udtryk frem i illustrationerne. Fællesnævneren er, at hun bruger Mennesket som sin store inspirationskilde. Mennesket danner erfaringsgrundlag, objekt og motiv i illustrationerne. Lottes illustrationer/billeddigte er meget velegnede til både større børn og voksne, og det anbefales at klikke sig ind på Lottes hjemmeside: www.Lk-kunst.dk. Der findes mindst 100 værker, der i blandt mange illustrationer, CV osv. Arbejds område: Primært Akrylmaleri og illustration og lyrik men også akvarel, tegning, litografi og skulptur samt specialundervisning, foredrag og oplæsning.

Kontaktoplysninger:

E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere, BU-gruppen, Illustratorgruppen

Sensuelle Ordbilleder

”Sensuelle Ordbilleder” er en illustreret digtsamling af mange kunstnere, der har bidraget hver med et eller flere erotiske digte med tilhørende illustrationer. Mine digte og billeddigte hedder ”Wave” side 70-71 og ”Again” side 72-73. Forsiden på bogen er et kunstværk i sig selv, idet den males direkte af kunstneren dvs. her mig, Lotte Kjøller, hvorefter den signeres af kunstneren. Derfor er hver bog et unica eksemplar. Se/læs mine digte her ved at klikke på billedet. ”Sensuelle ordbilleder” kan stadig købes ved at sende din bestilling til mig her på siden. Den koster 150 kr incl. Forsidekunstværk og min signatur. Red. af Leif Nielsen. Udgivet på Forlaget GAL.

Bogforsidens illustrator: Lotte Kjøller