Lotte Kjøller

Sidst opdateret: 6. januar 2017
Lotte Kjøller

Baggrund: Billedkunstner og illustrator Lotte Kjøller er født 30/1 1966 og kristen. Hun er Uddannet på kunstakademiet Ecoles des Beaux Artes, Cours de été, Paris 1997. I mesterlære hos Billedkunstner Jeff Ibbo 1992-95. Lotte Kjøller arbejder både som kunstner, lyriker og illustrator og er medlen af Dansk Forfatterforenings illustrator- og lyrikgruppe. Lotte Kjøllers illustrationer er billeddigte forstået på den måde, at de fortæller en historie i flere lag, der må opdages lidt efter lidt. Lotte bruger sine færdigheder som kunstner og både tegner, maler og bruger collage, for at få det rette udtryk frem i illustrationerne. Fællesnævneren er, at hun bruger Mennesket som sin store inspirationskilde. Mennesket danner erfaringsgrundlag, objekt og motiv i illustrationerne. Lottes illustrationer/billeddigte er meget velegnede til både større børn og voksne, og det anbefales at klikke sig ind på Lottes hjemmeside: www.Lk-kunst.dk. Der findes mindst 100 værker, der i blandt mange illustrationer, CV osv. Arbejds område: Primært Akrylmaleri og illustration og lyrik men også akvarel, tegning, litografi og skulptur samt specialundervisning, foredrag og oplæsning.

Kontaktoplysninger:

E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere, BU-gruppen, Illustratorgruppen