Bente Klerke

Sidst opdateret: 24. juni 2020
Bente Klerke

Bente Klerke er historiefortæller og har i over 20 år fortalt myter, eventyr og egne historier for børn og voksne. Er bl.a. uddannet på School of Storytelling, Emerson College i England, og er inspireret af healingstory traditionen.
Arbejder med fortælling som brobygning mellem mennesker, og mellem mennesker og naturen.
Udgav i marts 2020 børnebogen 'Pepino - bjørnen der spillede violin' på ABC Forlag. Bogen er den første ud af flere bjørne-bøger.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Vesterlyngvej 119, 1. sal, 4500 Nykøbing Sj Land: Danmark Tlf: 28494379 Mobil: 28494379 E-mail: Klik for at se e-mail

BU-gruppen

Forlag: ABC Forlag Udgivelsesår: 2020

Pepino – bjørnen der spillede violin

Pepino var en lille sort bjørn med hvid snude og store ører. Nogen ville måske kalde ham en bamse. Han boede først i Venedigs gader sammen med drengen Tino, men så flyttede de ind i huset hos en berømt dirigent sammen med en masse andre børn fra gaden. Dér lærte Pepino at spille violin, og dér mødte han gadehønen Pulcinella, som kunne sjippe.

En dag besluttede Tino at rejse til England og tage Pepino med. Så måtte Pepino tage afsked med sine venner … Men alle steder i verden kan man finde nye venner – og blive fundet.

5 - 9 år